Zsidó: Kommunisták, szocialisták vagy kapitalisták voltunk és vagyunk inkább?

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

A minap olvastam az alábbi érdekes témájú publicisztikát, melyen aztán napokig elgondolkoztam. Mindenképpen hasznos ugyanis különböző nézőpontokból átgondolni az előttünk lévő két generáció tetteit, szellemiségét és az általunk is megélt kort új szemmel nézni.

Beszélgethetnénk az írásról a szöveg alatt. Hátha másban is gondolatokat ébreszt...

 

 

1917-óta zavaros a bolsevista-kommunista fogalom definiálása (meghatározása). Az egykori állampárt tagsága mind a mai napig nincs tisztában azzal, hogy milyen pártnak volt a tagja. Különösen azóta nagy az eszmei zűr-zavar, mióta Kádár János kijelentette, hogy "mi kommunisták különleges anyagból gyúrt emberek vagyunk", és megalapította a Magyar Szocialista Munkás Pártot. Így egyszerre lehetett valaki bolsevista, kommunista és szocialista? Tovább növekedett az amúgy is nagy zavarodottság.

 

Nem is volt szabad ezt a kérdést feszegetni, egyszerűen marxistáknak mondták magukat, és az átjavítgatott, meghamisított marxi agymenésekkel tömték a párttagok agyát.

 

 

network.hu


 

 

 

Marx, a tieri rabbi leszármazottja igazi opportunista volt, csakúgy mint az apja, aki kikeresztelkedett egy jó polgári állás megszerzése miatt. Marx kezdeti filozofálgatása során még nem használta a burzsuj, ill. a kapitalista kitételeket, csak a "hétköznapi zsidót". Ez volt a támadásainak a célkeresztjében. A Kommunista Kiáltvány idején váltott egyet a ellenségképen, és megjelent a kapitalista, a burzsuj. Ha a zsidó Marx hamis tételeit vesszük alapul, akkor a kommunista fogalom nem más, mint a kapitalizmus ellen harcoló kisemmizettek (proletárok) érdekszövetsége. Jól ábrázolja a kapitalistát és a kapitalizmust, de teljesen hamis és működésképtelen az ellene kidolgozott ideológiája. Ezt a történelem is bizonyította.

 

A marxi kommunizmusban a cionista zsidóság felismerte a pontosan neki való ideológiát, de azokat a "hibáit", mely ellenkezett a cionizmus elveivel, lefaragta róla, és kiegészítette a saját elméletével (hamisítás). Ezt a műveletet Trockij és összeesküvő zsidó társasága fejezte be, és bolsevizmusnak nevezte el. Valójában egy hamisított marxi kommunizmust hozott létre, melynek a nem használatos, de mindenki által ismert elnevezése cion-bolsevizmus volt. Hatalmi eszközként a féktelen terrort használta, kiépítve Oroszországban a hírhedt Csekát, NKVD-t, gulág-rendszert. De a cion-bolsevizmussal egyszerre jelentkezett a kommunizmus is, és az összeütközés a két irányzat között meg is történt. Szovjetunióban a kommunizmus átvette a vezetést a cion-bolsevistáktól és megkezdődött a véres leszámolás, melyben mindazok a cion-bolsevisták elvéreztek, akik időben nem álltak át. Trockij Mexikóba menekült, de a gyilkosa ott is elérte.

 

A zsidóság többsége átállt a kommunisták oldalára és elzsidósította a Pártot. Sztálin úgy játszott velük, mint a macska az egérrel, ugyanakkor eléggé ki is volt szolgáltatva nekik. Sok kommunista zsidó továbbra is cion-bolsevistaként működött, sőt együttműködött, nehogy a kommunizmus nemzeti jelleget tudjon ölteni. De az a féktelen terror, mely a cion-bolsevizmus jellemzője, a továbbiakban fokozatosan mérséklődött, majd elfogadható szinten stabilizálódott.

 

Az emberiség többsége közösségi ember, ezért csak közösségben képes számára elfogadható életet élni. Ha egy országban csak egyetlen közösség létezhet, akkor ezt töltik fel a közösségi emberek. Ezek magukkal hozzák népi tudatukat és lassan, de biztosan elnépiesítík a pártot, esetünkben a kommunista pártot. Így alakul ki a népi kommunizmus, mely már nem szívesen vállal közösséget az elzsidósodott kommunizmussal, és megveti a cion-bolsevizmust. Mikor ez a folyamat a zsidójellegű kommunisták számára háttérbe szorulást jelentette, bekövetkezett a zsidókommunisták árulása.

 

Ezt az ismertetést azoknak szánjuk, akiket érdekel a kommunisták mai viselkedése. Ha rákeresünk a Kommunista.netre (a Kommunista Munkáspárthoz közeli oldalra), vagy a Magyarországi Munkáspárt 2006 (vegytiszta cionbolsevizmus) oldalára, tapasztalhatjuk azt az egymásnak ellentmondó ideológiai zűr-zavart, melynek az okát a fentiek ismerete nélkül nem értenénk meg. Olvasható a legszélsőségesebb cionbolsevista uszítástól kezdve a tárgyilagos nemzeti-kommunista véleményig minden. A napokban megjelent egy átvett írás Audie Rácz Erától a Kommunista.neten melyben a szerző a pártok időszerűtlenségéről alkotott, minden vonatkozásában helytálló véleményét ismertette. A cionbolsevista, akinek még ma is a Trockij-Rákosi terrorpárt az istene, olyan alpárian fröcsögött, mellyel igen vidám perceket szerzett az épeszű olvasónak. De megjelent az árnyaltabb, elfogadhatóbb vélemény is. A személyeskedő, alpári mocskolódás kivétel nélkül a cionbolsevisták megnyilvánulásai voltak. A gyűlölet vezérelte alja népségé.

 

Annak ellenére, hogy jól ismerjük őket, mégis van egy olyan tényező, mellyel nem tudunk mit kezdeni. Nevezetesen az, hogy mi köti még mindig össze a cionbolsevista gyűlölködő uszítót és a reálisabban gondolkodó kommunistát. A kádári szocialistákról már nem is beszélve, mert ők is megnyilatkoznak néha, és véleményük elgondolkoztató. Talán a közös vereség az összekötő kapocs? Vagy a múlt emléke? Amikor egymást is ölték. Mert a marxizmus biztosan nem. Ma a kapitalizmust (burzsoáziát) nem a cion-bolsevista, kommunista-szocialista elvek síkján lehet és kell tönkre verni, hanem a nemzeti öntudatra épülő szociális-szocialista és idealista tömegmozgalmakkal. Melyekbe a cion-bolsevista, mint emberellenes képződmény, nem férhet bele. Ezt ők is tudják, és ez az alapja minden uszításnak, gyűlölködésnek.

 

Sem a cionbolsevizmus, sem a történelmi kommunizmus nem fog többé hatalmi helyzetbe kerülni. Hívei az emberiség ellenes tetteikkel annyira lejáratták, és a közösségvállalással maguk is úgy lejáratódtak, hogy nincs az az idő, mely képes lenne ezt elfelejtetni az emberiséggel. A múlt nyomasztó emlékeivé váltak.


V. István – Jövőnk.info

 

Political Cyberscapes II: Capitalism, Communism and Socialism
Following the first part of this series of maps on political cyberscapes, we now turn to mapping the keywords "capitalism", "communism" and "socialism" as they appear in Google Maps placemarks. The goal of this analysis is to see whether or not these references correspond to the world's political economic realities in the same way that previous maps of online references were closely tied to the offline world.

References to "Capitalism"

References to "capitalism" in Google Maps placemarks correspond closely to our expectations. Although most countries could be classified as capitalist (of one degree or another), the term is most closely associated with the capitalist countries of North American and western Europe. The highest relative concentration of references to capitalism exists in both the United States and Canada, with most of the European Union coming in with slightly fewer references. Interesting, however, is that other successful capitalist countries, like Japan and Australia, do not score highly with this measure.

References to "Communism"

The geography of references to "communism" highlights many countries with strong associations to it. For example, the communist states of Cuba, Turkmenistan and Laos are all of the highest classification while Vietnam, the Baltic states forcibly annexed by the Soviet Union, a number of other former Soviet republics within Central Asia and Croatia formerly part of the communist state of Yugoslavia. While the absence of both China and North Korea on this map is somewhat perplexing, this is likely tied to our use of English search terms. (This issue is equally evident in the below map of the term "socialism".)

The places with the highest concentrations of references to "socialism" are, like references to "capitalism" and "communism", mostly what one would expect; Cuba, Libya, Turkmenistan, Uzbekistan, Tajikistan, Sri Lanka, Laos, and Vietnam all score highly in this measure. Likewise, within the South American region, Venezuela (home to the outspoken and left-leaning Hugo Chavez) exhibits the most relative references to socialism. Interestingly the distribution of references to socialism is more dispersed than references to communism which corresponds to the offline situation as well.

References to "Socialism"

The relatively high number of references to "socialism" within the U.S. is a bit perplexing, as the U.S. has a long history of anti-socialist rhetoric. Although we do not know the specific context of each of these placemarks, we do note that over the past two years, the policy programs (e.g., health care) of the Obama administration have been heavily (and incorrectly) critiqued by the right wing as being socialist. It seems likely then that some of these references may be associated, albeit in a negative manner, with President Obama and his policies.

Címkék: cionbolsevista kommunista

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

T. Antal üzente 13 éve

"Micsoda gyűlölet vezette ezeket?" - 55 éve dördült el a salgótarjáni sortűz

1956. december 8-án Salgótarjánban karhatalmisták, és szovjet egységek döbbenetesen embertelen vérfürdőt rendeztek.

Az 1956-os szabadságharc leverését követően – bármennyire nem tetszett ez a Kádár-kormánynak, az emberek emlékezni akartak, és nem felejteni.

A magyar értelmiségiek, Obersovszky Gyuláék kiáltványban december 4-re nőtüntetést szerveztek a Hősök terére. Anyák, feleségek – harminc ezren, négyes sorokban - kezükben virággal, karjukon gyerekkel vonultak, hogy a virágokat elhelyezzék az ismeretlen katona sírjára, és kitűzzék a forradalom nemzetiszínű lyukas zászlaját. A néma tüntetést, melyen csak asszonyok vettek részt, a szovjet karhatalom oszlatta fel. Másnap a Szabadság téren az USA Nagykövetségnél, valamint az Brit Nagykövetség előtt újabb tüntetésre került sor, amelynek a karhatalom beavatkozása vetett véget.

Néma kiáltás

A nőtüntetés ötlete hasonló meggondolásból született november 4-e hónapfordulójára, mint a november 23-i Néma-tüntetés, amikor déli 12 órakor senki nem tartózkodott a főváros utcáin, megálltak a villamosok, és megszólaltak a harangok. Még a rendőrök is bementek a kapuk mögé. Üres, néma és halott volt a város, csak a szovjet tankok indultak meg a körutakon és sugárutakon, nem tudván mire vélni a némaságot. Döbbenetes néma kiáltás volt a világhoz a néma Budapest, Európa közepén.

1956. december 4-én a Hősök terén a Nőtüntetés zajlott, ahová végelláthatatlan négyes sorokban fegyelmezetten vonultak több órán keresztül fekete ruhában az asszonyok. Onnan az amerikai követségre mentek a tüntetők a város különböző pontjainak érintésével: Astoria, Rákóczi út. A Körúton mentek végig fekete zászlókkal. Küldöttség ment be az amerikai követségre, ahol átadtak egy petíciót, amelyben azt kérték, amennyiben ENSZ delegáció jönne ismét Magyarországra, engedjék őket leszállni, mivel már voltak itt, de a légtérből visszafordították a repülőgépüket. Azt kérték,nézzék meg, hány halott van a városban a tereken eltemetve, és hogy néz ki Budapest. Nem sok differencia volt a város elpusztításában 1945 és 1956 esetében. A követségen átvették az üzenetet, és megígérték, hogy intézkedni fognak, és továbbítják az ENSZ-nek a kérésüket.

Másnap dél körül ismét több száz asszony vonult a Március 15-e térre, hogy virágokat helyezzenek el a Petőfi szobornál. A szovjet páncélosok és gyalogság megakadályozta, hogy a térre érjenek. Délután újabb tüntetés volt a Szabadság téren 2-3 ezer ember részvételével Évtizedek múltán a tüntetésen résztvevők közül több személyt sikerült felkutatnom, és sikerült beszélnem velük. Így emlékeznek vissza a történtekre.

„...Háromnegyed tizenkettőkor, amikorra odaértem a Petőfi szoborhoz, már körbe volt véve páncélautókkal, páncélosokkal a tér. Az utcákból özönlöttek az asszonyok. Végül sikerült a Vörösmarty téren összejönnünk. Még egyszer ki akartunk menni a Hősök terére, de már a Szovjet Követségnél lezárták az Andrássy utat.

Ott volt az a szép kis jelenet, hogy az orosz katonák felemelték a védtelen asszonyokat, ketten egy asszonyt, és a földhöz vagdosták őket. Egyszerűen kettesével az oroszok katonák elkaptak egy-egy asszonyt, és a földhöz csapták. Mivel többükkel ez történt, mondtuk, gyorsan forduljunk el, mert ezt tovább nem bírjuk. A Szovjet Követség előtt ugye rengeteg tank volt. Megfordultunk, és mentünk újra az Amerikai Követség elé. (…)

A Margitszigeti Nagyszállóban megkeresték K.Sz. Menont, India moszkvai nagykövetét, aki a hírre eljött az Amerikai Követséghez.

„Ekkor már elindultak a páncélosok az asszonyok felé. Én a kocsi lépcsőjén állva üvöltöttem, hogy mindenki meneküljön! …(Sebestyén Mária)

**A Nőtüntetést követően az Amerikai Követség előtt nagy tömeg gyűlt össze a téren. Segítséget követeltünk. De orosz tankok jöttek déli irányból és egyszerűen, mintha agyon akarták volna taposni a tömeget. Többször utat adtunk nekik. Körbe mentek a téren. De a nép megint csak odament az Amerikai Követség elé. A tankok jöttek vissza. Több százan lefeküdtünk az úttestre, hogy ne tudjanak továbbmenni. Vagy ha mernek, tapossanak el. Az orosz tankok eljöttek egészen szorosan mellénk. Már ugráltak fel, mert úgy nézett ki, hogy gátlástalanul végigmennek a földön fekvő embereken. A követségről valaki kijött az erkélyre, mondott valamit, de sok értelme nem volt.

Aznap tüntettünk az Angol Követég előtt is. Oda is utánunk jöttek az orosz tankok, de csak egy állt be szemben a követségi bejárattal. Az orosz tank annyira lengette az ágyúcsövét, hogy elsodorta az embereket. Rákapaszkodtunk, felugrottunk rá, mert máskülönben eltaposott volna.(Bogár Gyula)

A budapesti nőtüntetést követően két nap múlva Veszprémben, majd december 7-én Székesfehérvárott tartottak nőtüntetést.

„Mától kezdve lövetünk”

Provokációkra és megtorlásokra került sor. Közismertté vált Marosán hírhedt kijelentése: ”Mától kezdve lövetünk”. Átalakították az igazságszolgáltatást, és megteremtették a megtorlás „törvényes” kereteit.

November 5-én Grebenyik szovjet vezérőrnagy kiadta 1.sz. napiparancsát. Ennek értelmében a fővárosban mindenki köteles volt a szovjeteknek engedelmeskedni, különben statáriális eljárás érvényesült, azaz agyonlőtték, jobb esetben elhurcolták. Ennek az 1.sz. parancsnak alapján születtek meg a vidéki városokra vonatkozó azonos parancsok.

December 5-én kormányhatározattal elrendelték a forradalmi bizottságok és más hasonló elnevezésű szervek megszüntetését. Este 200 értelmiségi és munkástanács-tagot tartóztattak le. Megjelent az "Ellenforradalmi erők a magyar októberi eseményekben "címmel az első „fehér könyv”, mely a szovjet és magyar pártvezetők érdekeinek megfelelően meghamisítva ismerteti a történéseket. Sajnálatos, de ma is vannak olyan szélsőségesek, akik ezt elhiszik, és ezek alapján támadják az ’56-os szabadságharcot és a még élő hőseit.

December 6-án a Kádár-kormány maga mellett tudva a szovjeteket és a karhatalmat, provokatív, erőszakos támadásba lendült. A főváros több pontján, Baross tér, Kálvin tér, Nyugati, Móricz Zsigmond körtér környékén kommunista tüntetéseket szerveztek. A Népköztársaság útján és a Nagykörúton "vörös zászlós" demonstrációra kerül sor szovjet és karhatalmi egységek biztosítása mellett. A kirendelt felvonulók Kádárt és az MSZMP-t éltették. A gyárakból hazafelé tartó munkások összetűztek velük a Lenin körúton (Erzsébet körút) a Wesselényi és Dob utca közt, ahol a karhatalmisták és a szovjet páncélautó lövésekkel oszlatták szét a tiltakozókat. A November 7. téren (Oktogon) tűzharc alakult ki. A Nyugati pályaudvarnál karhatalmisták az ellentüntetők közé lőttek, illetve helyben kivégeztek általuk gyanúsnak vélt személyeket. A Baross téren a gyülekezőket a karhatalmisták a szovjet csapatokkal karöltve fegyverrel oszlatták szét.

December 6 -12 közötti újabb sortüzeket már "tömeggyilkos szándékkal" lövették a fegyvertelen tüntetőkre. A cél a hatalom kizárólagos birtoklása, a munkástanácsok felszámolása volt. Ezért ezek a vérfürdőket a fővároson kívül elsősorban olyan településeken vezényelték le, ahol számottevő munkásság volt, vagy erős volt a keresztény szellemiség. (Tatabánya, Salgótarján, Miskolc, Eger).

A salgótarjáni sortűz

Salgótarjánban a december 8-i sortűz 131 halálos áldozatot és 150 sebesültet követelt. A kétezernyi békés tüntetőt körbezárták, két oldalról támadt rájuk a rettegett helyi ávósokból álló Beér-csoport és a karacslapujtői karhatalmisták, Seljupin alezredes egysége pedig a kiásott közműárokból vette tűz alá a civileket.

Priska Tamás, aki ott volt, így emlékszik a sortűzre: “Zagyvapálfalvára mentem, ahol a legidősebb bátyám, Gyula a megyei munkástanács elnökségének tagja, és Magdolna nővérem az Üveggyár munkástanácsának elnöke volt. Ők vezették Salgótarjánba a tüntetésre december 8-án az embereket tiltakozásul, amiért előző nap a megyei munkástanács két vezetőjét letartóztatták. Én bicegve, bottal mentem utánuk, párszáz métert lemaradtam, végső soron ennek köszönhetem, hogy életben maradtam. Mire odaértem, már halomra lőtték az embereket. Kerestem a nővéremet. Ő nem, de egy közvetlen jóbarátom ott halt meg.

Csak Pálfalváról több mint tiz halott volt, köztük egy 13 gyerekes asszony, akit 2 kenyérrel a kezében temették el, mert sok apró gyerekének vitte volna a kenyeret, ha hazatérhetett volna. 200 fölött volt a halottak száma, akikről én tudok.”

A kórház hivatalos jelentése szerint 135 sérültet vittek hozzájuk. Közülük 27 már halott volt, 9 sebesült műtét közben, 10 műtét után halt meg. A sérüléseket géppisztoly-lövedékek okozták. Mindössze 11 esetben előlről. Ez a statisztika nem tartalmazza a be sem vitt halottak számát, valamint a környező településeken eltemetteket.

Horányi Mihály szintén tanúja volt a vérengzésnek: „Előző nap Nagybátonyban letartóztattak két forradalmárt. Ez óriási felháborodást váltott ki, és a környező helységekből tüntető csoportok indultak Salgótarjánba, a letartóztatottak szabadon bocsájtását követelni. (…) A tüntetők oszlopai, üzemek szerint 3-4-es sorokban csendesen várakoztak. (…) Az élen a nagybátonyi bányászok álltak. A vezetőjük kezében a nemzeti zászló volt. Ott láttam meg az megszálló orosz katonákat, amint a menettől jobbra… csatárláncban feküdtek mintegy 6-8 méterre tőlünk géppisztolyainkat ránk tartva. (…) A másik oldalnál megállva vettem szemügyre a Megyei Tanács épületét. Az emeleti ablakok nyitva voltak, de még nem kitárva. Egyik-másik ablakban pufajkás alakok álltak vagy mozogtak, vállról levett géppisztolyokkal. A távolság 100-150 méter volt. Láttam, hogy az egyik ablakban egy golyószórót állítottak a lábára gyors mozdulatokkal…, és ekkor rádöbbentem, hogy mi készül itt. Rohanni kezdtem vissza, hogy figyelmeztessek mindenkit, de már késő volt, nem sikerült. A hátam mögött egy tompa puffanást hallottam

És iszonyú hangerővel megindult a sortűz. A járdaszegélyhez vágódtam le…Borzasztó golyózápor volt. Nekem az aszfalton – előttem és mögöttem – felcsapódó /gellert kapott/ lövedékek hangja volt a legnagyobb, de ezen is áthallatszott az emberek üvöltése, jajgatása, nők és gyerekek sikoltása, halálhörgése.

Egyszerre elhallgattak a fegyverek. Rászántam magam és fölálltam. Talán öten-hatan állhattunk fel. Akik tudtak, a szűk helyen elfutottak. A szemközti lakóház bemélyedésében nagyon sok ember feküdt. Akik pedig a lépcsőházba akartak bejutni, azok közül sokan hullottak el az ajtó előtt

Még mindig azon a helyen álltam, amikor eldördült a második sortűz. A kettő között annyi idő telt el,amíg a tárat cserélték. És mint az elsőnél, most is addig húzták a billentyűt, míg a tár ki nem ürült. Ez a tűz már csak az elfutók utolsó csoportjait érte, és azokat a földön fekvő súlyos sebesülteket és halottakat, akik már nem tudtak mozdulni. Ezért lehetett az, hogy olyan sok találat volt bennünk. Láttam olyan terhes anyát, akinek a hasában és a hátában is találatok voltak. (…)

Nagyon sok sebesült volt sokkos állapotban, és az őrület határán. Rettenetes látvány volt a sok női halott, köztük a terhes anyák is, körülöttük a bevásárlószatyrok szétszórt tartalma. Két tíz év körüli cigánygyerek/testvérek voltak/, akik utcai muzsikálással kerestek némi pénzt, egymásra borulva haltak meg. (…

Micsoda gyűlölet vezette ezeket az „embereket” ilyen iszonyú tett végrehajtására, hiszen itt már minden reménytelen volt. Az orosz megszállók itt voltak a nyakunkon, harckocsikon járták a falvakat. Miért volt erre szükség?”

Vérfürdő országszerte
A salgótarjáni mészárlást országszerte több vérengzés követte. Miskolcon például a rendőrök mellett tüntettek az emberek, megtorlásként a szovjetek és karhatalmisták sortüzet zúdítottak rájuk. 8 halott és 40 sebesült maradt a nyomukban.

Egerben a város keresztény szellemisége volt a fő célpont. Ezért az itteni akciókat a gyűlölettől elvakult Gyurkó László vezérőrnagy vezette személyesen. Egerben 10-én 3-4 ezres tömeg koszorúzott, és imádkozott az áldozatokért, majd elszavalták a Nemzeti dalt. A karhatalmisták elfogtak néhány tüntetőt. A tömeg a börtönhöz ment, hogy kiszabadítsa őket, majd a nyomdához. 11-én újabb tüntetésre került sor, amikor a szovjet parancsnokság előtt elégették a vörös zászlót. Közéjük lőttek, az áldozat egy 15 éves fiú. 12-én a belvárosban tőrbe csalták a tüntetőket. Az egri és a füzesabonyi egységek elzárták a menekülési útvonalakat. A sortűznek 9 halott és 30 sebesült áldozata volt. A helyszínen lévő szovjet tank nem avatkozott be a mészárlásba.

Pest megyében például Tinnyén a TSZ-ből kilépni akaró 100 főt berendelték a karhatalmisták, hogy erős kézzel jobb belátásra bírják őket. Feleségeik követelték a szabadon engedésüket. A hangadó fiatalasszonyt a karhatalmisták homlokon lőtték, aki ebbe belehalt. A Békés megyei három sortűz közül kettőnél (Gyomán és Gyulán szintén célzott lövésekkel "kilőtték" a hangadókat.

Csepelen január 11-én bementek a gyár területére, hogy "rendet csináljanak”. A géppuskatüzek nyomán igen sok sebesült volt. A szovjet tankok a gyárkapuig merészkedtek. A karhatalmisták a kijövő munkásokat válogatás nélkül ütlegelték, majd tüzet is nyitottak rájuk.

Az említetteken kívül igen sok sortűz volt még az országban. Erről a Sortüzek II. című jelentés 45.oldalán található térkép pontos és részletes kimutatást ad

Ezek a sortüzek eleve emberiség ellenes bűntettek, mivel előre megtervezték, hogyan zárják el a civil tüntetők előtt a lehetséges menekülési utakat, és a menekülőkre leadott sortüzeket. Az áldozatokat a lövések hátulról érték.

A parancsadók és azt levezénylők elismerésként első alkalommal 1957. augusztus 20-án kapták meg a "Munkás-Paraszt Hatalomért Érdemérmet", mely többek közt azzal a kiváltsággal is járt, hogy gyermekeiknek - tudásuktól függetlenül - az ország egyetemeire felvételt biztosított.

A magyarságra pedig fekete karácsony köszöntött be.

barikad.hu

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu