Zsidó: Izraeli sikerkönyv, amely megdönt egy nemzeti tabut

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Szeretettel köszöntelek a Zsidó közösség közösségi oldalán!

Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.

Ezt találod a közösségünkben:

  • Tagok - 299 fő
  • Képek - 197 db
  • Videók - 267 db
  • Blogbejegyzések - 229 db
  • Fórumtémák - 33 db
  • Linkek - 61 db

Üdvözlettel,

Zsidó közösség vezetője

Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:

Kis türelmet...

Bejelentkezés

 

Add meg az e-mail címed, amellyel regisztráltál. Erre a címre megírjuk, hogy hogyan tudsz új jelszót megadni. Ha nem tudod, hogy melyik címedről regisztráltál, írj nekünk: ugyfelszolgalat@network.hu

 

A jelszavadat elküldtük a megadott email címre.

Jonathan Cook : A zsidó nép fogalma mesterséges találmány, állítja a történész

 

network.hu


Senki sem lepődött meg jobban, mint maga Shlomo Sand, hogy tudományos könyve tizenkilenc hétig az izraeli sikerkönyvek listáján szerepelt, és a történelem professzor sikeres lehetett, annak ellenére, hogy könyve megkérdőjelezi Izrael legnagyobb nemzeti tilalmát.

Dr. Sand szerint, a zsidó nemzet fogalma - amely indoklásul szolgált arra, hogy a zsidó nemzetnek szüksége van egy biztonságos lakhelyre - nem más, mint egy valamivel több, mint száz évvel ezelőtt kitalált mítosz. Mint ismeretes, Izrael állam létrehozásának szükségességét ez a mítosz támasztja alá.

Dr. Sand, a Tel Aviv Egyetem professzorának szűkebb szakköre Európa történelme. Dr. Sand jelenlegi könyve a történelmi, és a régészeti kutatások eredményeinek széleskörű alkalmazására épül. A könyv nem csak a zsidó nemzet fogalmának valószerűségét vonja kétségbe, hanem több - ugyanolyan ellentmondó állítást is tartalmaz.

Dr. Sand többek között azt is állítja, hogy a zsidókat soha sem űzték ki a Szent Földről, s a mai zsidók többségének nincs történelmi kapcsolata azzal a földdel, amelyet ma Izraelnek neveznek. Dr. Sand szerint, a mai Izraelnek a palesztinokkal való jelenlegi viszályának kérdésében, az egyedüli politikai megoldás a zsidó állam megszüntetése.

Úgy tűnik, hogy a "Hol, és mikor találták fel a zsidó nép létezését?" c. könyv izraeli sikerének története megismétlődik világszerte. A múlt hónapban megjelent francia fordítás rohamosan fogy, és máris három utánnyomást igényelt. A könyvnek, egy tucat másnyelvű fordítása is folyamatban van. A könyvnek az Amerikai Egyesült Államokban jövőre tervezett kiadással kapcsolatban, a Verso Kiadó, az Izraeli Lobby részéről támasztott nehézségekre számít.

A szerző szerint, Izraelben, ha nem is üdvözlik a könyv megjelenését, legalább érdeklődnek a könyv mondanivalója iránt. Tom Segev, Izrael egyik kiemelkedő újságírója "lenyűgözőnek, és állásfoglalásra késztetőnek" nevezte a könyvet.

Dr. Sand szerint, a saját kollégái húzódoznak a könyv következtetéseinek általános elfogadásától. A fentiektől egyedül Israel Bartal, a Jeruzsálemi Héber Egyetem, zsidó történelem tanára. Bartal, a Haaretz izraeli napilapban nem tett különösebb erőfeszítést. Dr. Sand érveinek, és bizonyítékainak megdöntésére. Bartal, e helyett a történelmi szakmát védelmezte, és azt igyekezett bizonyítani, hogy az izraeli történészek ezekben a kérdésekben nem is olyan tudatlanok, amint azt Dr. Sand állítja.

A könyv ötlete régen megszületett, mondja Dr. Sand, de mindmáig vártam vele. "Nem állíthatom, hogy különösebben bátor lettem volna, a könyv megjelenését illetőleg. " "Megvártam, amíg rendes egyetemi tanári státust szereztem. Izraelben nagy ára van annak, ha valaki ilyen, és ehhez hasonló nézeteket terjeszt."

Dr. Sand fő érve szerint valamivel több mint száz évvel ezelőtt a zsidók csak a közös vallás alapján tekintették magukat zsidóknak. A huszadik század elején a cionisták elvetették ezt a nézetet, és a nemzeti történelem megalkotásához láttak - amely arra az kitalált állításra épült, hogy a zsidók a vallástól függetlenül is önálló népként léteztek.

Dr. Sand szerint, a zsidóknak, a vallási alapú meghatározása alapján, a judaizmus eszméjétől idegen volt az a gondolat, hogy a zsidóknak vissza kell térniük az Ígéret Földjére.

"A cionizmus megváltoztatta Jeruzsálem gondolatát. A cionista mozgalmat megelőzően, a szent helyek a vágyakozás helyeit jelölték meg, nem pedig a tényleges lakóhely lehetőségét. A zsidók 2000. évig nem azért maradtak távol Jeruzsálemtől, mert oda nem volt lehetőségük visszatérni, hanem amiatt, mert vallásuk megtiltotta nekik az oda való visszatérést a messiás eljöveteléig."

A legnagyobb meglepetést a Biblia korabeli régészeti leletek tanulmányozása okozta.

"Nem vagyok cionista, de ugyanúgy mint a többi izraeli, én is azt feltételeztem, hogy a zsidók egy Júdeában élő nép volt, akiket a rómaiak onnan időszámításunk kezdete uán 70-ben száműztek.

"Amikor, azonban a bizonyítékokat kezdetem vizsgálni rájöttem, hogy Dávid, és Salamon királyságai legendák.

"Ugyanaz a helyzet a száműzetéssel is. A zsidóság mibenléte a száműzetés nélkül nem magyarázható meg. Amikor, azonban a száműzetésre vonatkozó történelmi bizonyítékok után kezdem kutatni, kiderült, hogy erre vonatkozó bizonyítékok nem léteznek. Egyetlen egy sem létezik."

Ennek az az oka, hogy a rómaiak nem száműzték a népeket. Mi több, a zsidók Palesztinában hatalmas többségükben földművelők voltak, és minden bizonyíték arra utal, hogy azok földjüket soha sem hagyták el."

Dr. Sand, szerint egy másik elmélet sokkal elfogadhatóbb: A száműzetés a keresztények által kitalált mítosz volt, amelynek az volt a szerepe, hogy a zsidókat megtérítsék a keresztény vallásra. "A keresztényeknek az volt a célja, hogy a zsidókat meggyőzzék, arról, hogy elődeiket bűneik miatt száműzte Isten."

Ha, tehát nem volt száműzetés, hogyan lehetséges, hogy olyan sok zsidó élt szétszóródottan a világszerte, mígnem a modern zsidó állam haza nem hívta őket."?

Dr. Sand szerint, a kereszténységet megelőző, és az azt követő is, a zsidó vallás hittérítő vallás volt, és nagy szüksége volt a megtértekre. "Ez korabeli római forrásokkal bizonyítható."

A zsidók járták az akkori világot és térítettek, leginkább Jemenben , és észak Afrika berber törzsei között. Századok múltán, mai dél Oroszország területét magába foglaló egykori a kazár birodalom lakossága tömegesen áttért a zsidó vallásra. Innen származnak a kelet európai Askhenazi zsidók.

Dr. Sand felhívja a figyelmet arra, hogy ezekben a kérdésekben az izraeliek a tömeges tagadás állapotában vannak. A közelmúltban a sajtó részletesen beszámolt a Káspi tenger közelében lévő kazár birodalom fővárosának leleteiről.

A legnépszerűbb izraeli újság, a Yedioth internetes honlapján vezércikk jelent meg a következő címen: "Az orosz régészek megtalálták a rég elveszett zsidó fővárost." Egyetlen újság sem írt a fenti leletnek a jelenlegi zsidó történelemfelfogást érintő jelentőségéről.

Ma nem így tanítják az izraeli iskolákban, de a cionista vezetők többsége, beleértve s Izrael első miniszterelnökét, Davis Ben Guriont is, aki még azt vallotta, hogy a mai palesztinok, a helyben maradt eredeti zsidók leszármazottai, akik később áttértek a muzulmán vallásra."

Dr. Sand annak tulajdonítja az izraeli történészeknek, a saját könyvében feltárt adatokkal, és érvelésével való egyértelmű azonosulás hiányát, mert az egyetemeken tanított "zsidó történelem" építménye olyan mint egy kártyavár.

Dr. Sand szerint, Izraelben a történelem tanítás problémái abból adódnak, hogy az 1930-as években a történelmet két részre osztották: általános történelem, és zsidó történelem. A zsidó történelemnek ezek szerint külön tárgyköre van, mert a zsidó tapasztalat egyedülállónak minősül.

Ezzel ellentétben, azonban nincs külön zsidó politikai tudományi, vagy zsidó szociológiai katedra. Csak a történelmet tanítják a fenti módon, és ez lehetővé tette a zsidó történelemtudósoknak a saját világukba való elszigetelését, és nem kötelezte őket a korszerű kutatási módszerek alkalmazására.

"Engem Izraelben amiatt bírálnak, mert az európai történelem szaktanáraként zsidó történelemmel foglalkozom. Egy ilyen könyv megírására azért is fontos, hogy a világszerte elfogadott modern kutatási módszereket a zsidó történelemre is alkalmazzuk"- jelentette ki Dr. Sand.

Fordította: Kaslik Péter

Eredeti, angol nyelvű szöveg: http://www.zmag.org/znet/viewArticle/19090

Jonathan Cook, Jeruzsálemben élő író, és újságíró, akinek legújabb könyve: Israel and the Clash of Civilizations" (Izrael és a civilizációk harca) a Pluto Press kiadásában jelent meg.

 

Jonathan Cook Honlapja: www.jcook.net"

Címkék: izraeli sikerkönyv tabu

 

Kommentáld!

Ez egy válasz üzenetére.

mégsem

Hozzászólások

Enelle Erzsike üzente 5 éve

Ami a lényeg. A zsidók egy kis csoportját lehet követni a történelem folyamán az 5.szd-tól. Ez a nép /zsidó/ csoport egy borzalmas koszos, fertőzött, aljas bandából tevődött össze. Más ember típusokat megöltek, a beleiket magukra akasztották és megették őket. A mai napig is a borzalmak szimbóluma a zsidó. A szűz lány vére a mai napig is divatos a zsidó bandában mert nem népnek lehet őket nevezni. mert a zsidó most nép vagy vallás??? A Tiszaeszlári Eszterke a bizonyíték, amit még Munkácsy Mihály is megfestett ami tiltva van a magyar embereknek a láthatásra. Tehát, a zsidók az évezredek során nem menekült hanem kizavarták öket az országokból. Két országban égették őket mint a hulladékot az erőszakosságuk miatt, és az embertelenségük miatt. Bezavarták őket a koszos házaikba és már rájuk is gyújtották az épületeket. Hitler nem égette őket mert ha logikusan gondolkozunk: Nem is volt a gáznak olyan nagy ereje, vagyis energiája. Majd a csontokkal mit is csináltak. Mert a mai krematóriumokban is gond egy-egy halott elégetése a csontok miatt mert azok nem égnek el. Hol vannak zsidók a csontok????? Természetesen a zsidókat nem érdeklik az ilyen természeti törvények, a hazugságból, a gyilkolásból élnek, és az emberek rablásaiból. Az ukrán holodomorban több mint 3 millió ember halt meg a zsidói üzletek miatt. Mikor vonták-vonják felelősségre ezeket az állatokat, a zsidókat. A zsidó mindig egy állati faj keverék marad, ember sosem lesz belőlük.

Válasz

Enelle Erzsike üzente 5 éve

Hát elég nagy marhaság amit leírt. A történelmet köpte szembe ez az idióta könyv. Mert, a zsidók igaz vándoroltak, mindenütt gyilkolták a népet a befogadó polgárokat. Mint ezt tette a mostani Izrael területtel is ahol a gyilkolta és gyilkolja a törzsi népet, pedig csak 100 évre kapta az angoloktól és már el kellett volna hagyni Palesztina területét. Vagy ugye Jáva sziget ahol 300000 embert gyilkoltak le pár napon belül mert tetszett nekik a hely ahol országot alapítottak volna. Egy rész ismertetnék lovag Anatole Hongrois könyvéből, de előtte. Hammurapi sosem volt zsidó, uralkodó volt, de a zsidó ellopta ezt a történelmet is és a maga javára fordította. "-- Ami ide tartozik, Hammurapi „törvénykönyve” nem volt egyedülálló. Mintegy háromszáz évvel korábban Ur-Nammu sumer király, hasonló művet hozott létre, és száz évvel Hammurapi előtt Iszín királya, Lipit-Istár ugyancsak sztélébe vésette „törvényeit”, Esnunna városában Bilalama jegyeztette le rendeleteit, és néhány töredék alapján feltehető, hogy Larszában is voltak írott szabálygyűjtemények. Sőt már Babilon egy korábbi uralkodója, Szumu-lailú is összeállíthatott valami hasonlót, hiszen a Hammurapit megelőző korok dokumentumai gyakran hivatkoznak rá. Hammurapi jelentősége abban rejlik, hogy először szakított a sumér szokásjoggal. És törvényei jobban védték az embereket, mint bármelyik uralkodói törvény Hammurapi előtt. Amit nem említettem, pedig az elején kellett volna kezdenem, Hammurapi intézkedései Kr.e.a 18szd-ra tehető. Törvényei az "igazságos ítélet", vagyis nevelő, oktató jellegűek voltak. A testi sértések büntetése: Szemet szemért, fogat fogért (lex talió - az azonos megtorlás elve). Hamurapi azt mondta, hogy királyságát az istentől kapta, vagyis Marduk isten kiválasztottja. No ezért fogadták el törvényeit. Sajnos, ahogy meghalt azonnal hanyatlásnak indult törvényei értéke, erősségei.— " Zsidók valami újat kellene már hazudozni mert a saját elnökötök ismeri be, hogy nem is volt holokauszt és nem Hitler akarta megölni a zsidókat a háború alatt, hanem a vagyonos zsidók.

Válasz

Benyik Robert üzente 10 éve

Ezzel a könyvel , nemcsak a zsidokat kisemmizi hanem a keresztenyt is tamadja.

Válasz

Papp László üzente 10 éve

Nagyon érdekes Dr. Sand megközelítése a zsidóság történelméről. Kell a másképpen való gondolkodás, a tudományos vita, mert a konvencionális, konzervatív axiómák megmerevítik a tudományokat, lehetetlenné teszik azok fejlődését. És ez nemcsak a történelemtudományra vonatkozik.

Válasz

Balázs Ilonka üzente 10 éve

Sikeres igaz könyv!!!Még mindig nem fogadják el a zsidóságot, kételkednek.

Válasz

Dr. Varga György üzente 10 éve

Az, hogy a zsidó nép létezett a régi Róma Palesztina nevű provinciájában, nem lehet kétséges, ennek történetét nem a cionisták találták ki. A rómaiak nem irtották ki őket, mindössze száműzték a zsidókat nem is túl távoli országokba, Babilontól Alexandriáig. Ennek csak az első lépése volt i.u. 70-ben, amikor csak Jeruzsálemből űzték ki őket. (Ekkor lett a zsidó VALLÁS központja Javne). Majdnem teljessé pedig i. u. 137-ben, a Bar Kochba lázadás leverése után lett. Akit nem vittek olyan messzire mint az akkori Pannónia tartományba (aminek emlékeit ma is látjuk Aquincumban), azok egy része már száz év, az állami tiltás feloldása után visszaszivárgott Palesztina egyes részeire, jelenlétük folyamatos volt, létszámuk "apasztásában" éppen a keresztények, főleg a keresztesek játszottak főszerepet. A zsidó nép létszáma azonban ennél sokkal többel gyarapodott a közelebbi és távolabbi diaszpórákban.

Ábrahám leszármazottai ugyanis nem csak azok, akiknek genetikai állományában KIZÁRÓLAG Ábrahám népének génjei szerepelnek, még a genetikai igényeket is kielégíti, ha a felmenői között valahol azok is
megtalálhatók. A zsidó vallás, ami a zsidó nép identitásának alapja (betartva, be nem tartva annak előírásait) egyébként is elismeri a betérést, tehát a zsidó KÖZÖSSÉGNEK teljes jogú tagja lehet az is, aki elfogadja a zsidók osztályrészéül jutott szabályokat, jogokat és - időnként kellemetlen -
kötelezettségeket is. Egy népbe ugyanis részben a külvilág sorolja be konkrét személyeket (ebben jelentős szerepet játszott a holocaust), részben pedig önként vállalják, vagy családi alapon őrzik a tagságukat.

A cionizmus - egyéb hibái és következetlenségei mellett - nem genetikai alapon származtatja a Palesztinában történő államalapítás jogát, hanem KÖZÖSSÉGI alapon. Ebbe pedig beleférnek azok is, akik sohasem hagyták el az "Ígéret földjét", akik a közeli országokban élték túl a politikai száműzetés nem túl hosszú idejét és azok is, akiknek ősei távolabbi országokban kerestek átmeneti új hazát, a helyiekkel keveredve szaporodtak és sokasodtak, de soha nem feledték el ősi országukat, és minden Peszachkor azzal zárták reménykedő imájukat, hogy "Jövőre Jeruzsálemben". Ehhez képest részletkérdés, hogy a visszatérést a várt Messiás szervezi-e, vagy az összes zsidóságnak csak egy kis, bár igen hangos csoportját jelentő askenázi modern kori, evilági politikusok.

Válasz

Ez történt a közösségben:

Szólj hozzá te is!

Impresszum
Network.hu Kft.

E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu